loading...

hamyargardesh

بازدید : 0
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 13:04

بازارهای زاهدان

زاهدان مرکز استان سیستان بلوچستان یکی از کلان شهرهای کشورمان ایران است، این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است، همچنین زاهدان به جهت مرزی بودن، از موقعیت استراتژیک جغرافیایی و تجاری و نظامی و شرایط خاص برخوردار است، دراین مقاله آس چارتر به معرفی بازارهای زاهدان می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین زمان و کمترین هزینه بتوانید بلیط چارتری ارزان هواپیما تهران زاهدان را به راحتی تهیه نمایید.

معرفی بازارهای زاهدان

بازارهای زاهدان از پرطرفدارترین بازارها برای گردشگران و مسافران می باشد، زاهدان از بازارهای مختلف مانند مجتمع های تجاری منطقه آزاد، بازارچه های مرزی، بازارهای سنتی و محلی، پاساژها و بازارهای مدرن برخوردار است، بازارهای زاهدان یکی از جذابیت هایی که دارند وقتی وارد آنها می شوید انگار وارد بازارهای قدیمی و محلی پاکستان پا گذاشته ‌اید. شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید را از این بازارها تهیه نمایید، حتی انواع کالاهای مارک و حتی تاناکورا نیز در بازارهای زاهدان وجود دارد، که با قیمت های مناسب به فروش می رسند. در ادامه همراه ما باشید تا با بازارهای زاهدان بیشتر آشنا شوید.

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 15:15

بندر جاسک

بندرساحلی وزیبای جاسک یکی از بنادر مهم و استراژیکی در جنوب استان هرمزگان است، بندر جاسک یکی از جاذبه های گردشگری و قدیمی ترین بنادر در ایران که دارای تاریخچه ی بسیار درخشانی است، این بندر در ساحل دریای عمان و قسمت شرقی تنگه هرمز قرار دارد. در این مقاله آس چارتر به معرفی بندر جاسک می پردازد، با آس چارتر شما می توانید بهترین سفر را تجربه کنید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر تهران بندرجاسک را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

تاریخچه بندر جاسک

بندرجاسک جزو بنادر قدیمی و مهم کشور است. وجود معابد آناهیتا در این بندر و طبق تحقیق مورخان و محققان قدمت این بندر به دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد. بندر جاسک در گذشته یکی از کانون‌ های معتبر آئین میترا بوده است، این بندر در گذشته جزو مهم ترین بنادر استراتژیکی در ایران بوده است که از لحاظ دسترسی به کشورهای همسایه و آب های آزاد بسیار نزدیک می باشد و برای تجارت با کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استفاده می شده است، همچنین این بندر در گذشته بنام های جاشک، چاشک، جک، رأس ‌الجاسک و چاسک نیز معروف بوده است. برای اولین بار اولین تجارت به این بندر توسط انگلیسی‌ ها به این بندر در سال 1614 میلادی انجام شد. بندر جاسک دارای مردمی خونگرم و مهربان است، و اکثر آنها اهل سنت هستند و به زبان بلوچی و گویش جاشکی صحبت می کنند. مردم جاسک بیشتر به شغل صیادی، کشاورزی، دامداری و تجارت مشغول هستند و دارای پوشش بلوچی و عمامه هستند.

بازدید : 1
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 11:14

بعثت حضرت زرتشت

خداوند حضرت زرتشت را به رسالت فرستاد، زیرا ایرانیان باستان آتش را به عنوان تجسم ایزد آگنی می ستودند، خورشید و دیگر اجرام نورانی آسمانی را می پرستیدند و به الهه خیر و شر اعتقاد داشتند، او دین مقدس را تبلیغ کرد، اما نتوانست دین خود را در رسانه های قبیله خود آذربایجان منتشر کند، پس به بلخ رفت و آیین گشتاسب شاه را پذیرفت و آیین زرتشت در سراسر ایران گسترش یافت و تاثیر عمیقی بر زندگی و رفاه مادی و معنوی مردم گذاشت. در حمله اسکندر مقدونی به ایران در سال 330 قبل از میلاد، مراکز مهم مذهبی زرتشتیان از جمله تخت جمشید به آتش کشیده شد. قرن‌ها بعد با روی کار آمدن ساسانیان در ایران، دین زرتشتی را برای تامین منافع مادی خود تحریف کردند و بدین ترتیب توسط حضرت زرتشت (علیه السلام) از عرش الهی بیرون کشیده شدند و دوباره به محل خود بازگشتند و مورد تحسین مردم قرار گرفتند. در به بعثت رسیدن زرتشت نظریات مختلفی در مورد تاریخ آن وجود دارد، در کتاب بندهشان آمده است که زرتشت 258 سال قبل از پایان امپراتوری هخامنشی به این سرزمین آمده و به بعثت رسیده است، اما در ارداویراف نامه، بعثت زرتشت به حدود 300 قبل از حمله اسکندر ذکر شده است، بنابراین از آنجایی که اسکندر در 330 قبل از میلاد به ایران حمله کرد، تاریخ تولد زرتشت حدود 660 قبل از میلاد است. محققان دیگر از تشابه نام ها برای شناسایی پدر هخامنش داریوش اول، ویشتاسپ، گشتاسپ، پادشاه کیانی استفاده کرده اند، بنابراین معتقدند که دوران زرتشتی در حدود قرن پنجم پیش از میلاد است. امروزه اکثر دانشمندان معتقدند زرتشت در بین «1000 تا 1200» قبل از میلاد زندگی می کرده است. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان کیش شیراز از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بازدید : 1
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 11:24

نقل گل محمدی

یکی از بهترین سوغات ارومیه نقل گل محمدی است که دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و به دلیل داشتن گلبرگ‌ های گل محمدی عطر خوش و دلنشینی دارد که باعث آرامش اعصاب خواهد شد و از خوشمزه‌ ترین و خوش طعم‌ ترین نقل‌ ها می باشد، مواد تشکیل دهنده این نقل شامل شکر انواع مختلفی از مغزیجات، آب، گل محمدی و گلابی بوده و همان گونه که مشاهده می‌ کنید دارای ترکیبات بسیار ساده ای خواهد بود.

بیشتر افراد این نقل‌ها را در کنار انواع مختلفی از نوشیدنی‌ ها از جمله چای استفاده می‌ کنند که گزینه مناسبی برای جایگزین نمودن قند بوده و به دلیل به کار رفتن گل محمدی در این نقل قطعاً خاصیت خوبی داشته که برای سلامتی بدن نیز مفید خواهد بود. از خواص این نقل می‌ توان به درمان التهاب پوستی، کاهش چین و چروک، از بین برنده عفونت، پاکسازی کبد و خیلی از موارد دیگر اشاره نمود که قطعاً بیشتر پزشکان نیز به تجویز آن می‌ پردازند.بلیط هواپیما تهران بوشهر را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

به دلیل اینکه این نوع شیرینی خشک می‌ باشد شما می‌ توانید طولانی مدت آن را خارج از محیط سرد از جمله یخچال نگهداری که همین امر باعث می‌ شود که طول عمر آن نیزه بیشتر شود.

انواع حلوا ارومیه

یکی از گزینه‌های گردشگران که به شهر ارومیه سفر می‌ کنند خرید حلوا می‌ باشد که انواع مختلفی دارد به همین دلیل ما سعی داریم که در اینجا به چند نمونه از آن بپردازیم تا اطلاعات شما در این زمینه کامل و جامع‌تر گردد. حلوای گردو یکی از خوشمزه‌ ترین محصول می‌ باشد که در تهیه آن از مغز گردو، شیره انگور، شکر، گلوکز و ادویه‌ جات‌ های مختلف استفاده می‌کنند و به دلیل داشتن گردو طعم و مزه بسیار دلنشینی دارد، این حلوا به دلیل اینکه گردو دارد باعث تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی، رقیق شدن خون، درمان کم خونی و علاوه بر آن باعث درمان بسیاری از بیماری‌ های دیگر نیز خواهد شد.

حلوای شیره انگور نوع دیگری از این محصول بوده که دارای ویتامین‌ها و املاح مختلفی می‌ باشد که از جمله آن می‌ توان به منیزیم، فسفر، پتاسیم و غیره اشاره نمود و شیره انگوره به کار رفته در این محصول کاملاً طبیعی و تازه می‌ باشد که قطعاً بر روی طعم آن تاثیر خواهد گذاشت.

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 15:15

شیرینی‌ جات عربی

یکی دیگر از سوغات های محبوب و معروف قطری شیرینی جات عربی می باشد، که در میان اکثر کشورها مورد استقبال قرار گرفته است و می تواند بهترین سوغات برای طرفداران شیرینی های عربی باشد، شیرینی عربی در واقع نوعی شیرینی محلی با کیفیت است. که شامل: باقلوای عربی و یا انواع شیرینی‌ها، کوفته‌ها، باقلواها، آبنبات ها، باسبوسا، لقایمات، خرما با طعم های مختلف مانند شکلات، قهوه، نارگیل و… می باشد. آس چارتر ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی سفر خوشی را برای شما به کشور قطر آرزومند است.

این شیرینی ها از میوه های خشک، خمیر میوه های خوشمزه مخصوص قطر، آجیل، شیره انگور تهیه می شوند. شما می توانید این شیرینی های خوشمزه را از مراکز خرید قطر تهیه نمایید همچنین یکی از بازارهای معروف فروش این شیرینی ها بازار واقف می باشد.

طلا و جواهرات قطر

سوغاتی گرانبها در قطر طلا و جواهرات می باشد، علاقه زیاد زنان و مردان عربی به طلا بعنوان زینت در همه جا زبانزد است، قطر در جهان پایتخت مرواید است. مرواید های دریایی اصل که به شکل گردنبند و گوشواره و دستبند ساخته شده اند، مروارید یکی از گران بهاترین سوغاتی های کشور قطر است که گاهی در ساخت آن از طلا نیز استفاده شده است،

بازدید : 1
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 زمان : 10:49

موزه مردم شناسی عشایر تالش

از مکان های دیدنی تالش که در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار دارد موزه مردم شناسی عشایر تالش می باشد، این موزه در سال ۱۳۹۲ افتتاج گردید، این موزه در کلبه ای قدیمی را اندازی شده و در آن حدود ۲۵۳ قلم شی و ابزار و وسایل با ارزش که قدمت آن ها به بیش از 100 سال باز می گردد، این ابزار ها و لوازم سبک زندگی عشایری را به نمایش گذاشته است.

پارک جنگلی الچالق تالش

در ضلع شرقی ییلاق سوباتان پارک جنگلی الچاق قرار دارد، این پارک جنگلی دارای درختچه های آلوچه ، سیب کال، قره گیله می باشد و بوته هایی کم ارتفاع و پرپشت و درختچه ها، چمنزار سبز و وسیع از مناظر دیدنی در این پارک جنگلی می باشد.بلیط هواپیما تهران اصفهان را از اس چارتر کنسلی بگیرید.

دشت های شقایق تالش

از دیگر جاهای دیدنی تالش دشت های شقایق ها می باشد، این دشت زیبا از دیدنی ترین متاظر طبیعی در تالش و در نزدیکی ییلاق سوباتان می باشد که دارای آب و هوای بی نظیر می باشد.

آبشار ورزان تالش

آبشار ورزان از دیدنی ترین جاذبه های تالش در در 4 کیلومتری غرب ییلاق سوباتان می باشد، این آبشار از رودخانه لیسار سرچشمه می گیرد.

بازدید : 1
شنبه 22 ارديبهشت 1403 زمان : 13:18

قنات قصبه گناباد

گناباد از قدیمی‌ ترین شهرهای ایران که جنوبی ‌ترین شهرستان استان خراسان رضوی می باشد، این شهرستان تاریخی دارای تاریخچه ی غنی می باشد و قدمت این شهرستان به قبل از دوران هخامنشیان بازمی ‌گردد. گناباد دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد که در ادامه آس چارتر به معرفی قنات قصبه از جاذبه های گردشگری جهان بپردازد، با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 17:06

حرکت خطرناک از خلبانان در شرایط اضطراری

می‌گویند انسان‌های خوشبین هواپیما و انسان‌های بدبین چتر نجات می‌سازند. پس به هر دوی این‌ها نیاز داریم. سازندگان هواپیما در مواقع ضروری چندین دکمه را تعبیه کردند تا در شرایط مبادا، خلبان از آن‌ها استفاده کند.

بنا به تخمینی که در سال ۲۰۱۷ زده شد، ۲۵% از جمعیت مردم آمریکا از «آویوفوبیا» (aviophobia) یا به زبان ساده‌، ترس از مسافرت با هواپیما یا پرواز رنج می‌برند.

با این که می‌دانیم مسافرت با هواپیما یکی از امن‌ترین مسافرت‌ها است، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که چند کلید در اتاق خلبان وجود دارد که ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم حتی خلبان به آن‌ها نزدیک شود و آن‌ها را لمس کند.

سایت «دیلی میل» (Daily Mail) اخیرا چندین ایمیل و عکس از صفحات و پست‌های الکترونیکی را شرکت‌هایی که برای پروازهای طولانی مدت سرویس دهی می‌کنند، منتشر کرده است که بخش نامه‌هایی را به خلبانان و افرادی که در فرودگاه کار می‌کنند، فرستاده‌اند و لیستی از کلیدها، دستگیره‌ها و اهرم‌هایی را ارسال کرده‌اند که هیچ‌گاه نمی‌خواهند کسی از آن‌ها استفاده کند؛ چون استفاده از این کلید‌ها بدین معنا است که اتفاقی وحشتناک در حال رخ دادن است. در ادامه آن موارد را به صورت تک تک با توضیحات معرفی می‌کنیم. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان هواپیما چارتری و بلیط هواپیما همراه باشید.

بازدید : 1
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:47

آبشار بیشه معروف‌ ترین آبشار لرستان

جایی در میانه ‌ی جنگل‌ های بلوط و کوه‌ های زاگرس به آبشار بیشه می‌ رسیم. قد و قامت بیشه به 48 متر می‌رسد و پس از برخورد به سنگ ‌های زیر پایش به رودخانه ‌ی سزار می‌ رسد. آب این آبشار از چشمه‌های زاگرس تأمین می‌گردد و این سخاوتمندی به پای جنگل ‌های بلوط نیز می‌رسد. برای اینکه به وصال بیشه برسید، لازم است از خرم آباد به سمت جاده اراک حرکت کنید و با رسیدن به تقی آباد وارد فرعی آبشار شوید. اما یک راه جذاب دیگرهم دارید و آن مسیر ریلی لرستان است که زیبایی آن در حوالی ایستگاه بیشه به اوج خودش می‌رساند. آبشار بیشه به عنوان چهل وهشتمین اثر ملی، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر تهران خرم آباد را از سایت آس چارتردریافت نمایید و سپس سفر کنید.

بازدید : 1
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 13:07

خوشمزه ‌ترین پیتزاهای ایتالیا

در ایتالیا، پیتزا یک نماد، رسم و یک واقعیت غیرقابل‌انکار است. اگر شما هم علاقه‌مند و عاشق این خوراک بی‌نظیر هستید، در ادامه در مورد محبوب‌ترین و جذاب‌ترین پیتزاهایی که در این کشور طبخ و تهیه می‌شوند توضیحاتی را آس چارتر در اختیار شما قرار می دهد، همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا، یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع پیتزاها در ایتالیا و در سراسر جهان است. نام این پیتزا از نام ملکه مارگاریتا، همسر پادشاه ایتالیا در قرن نوزدهم، گرفته شده است. پیتزا مارگاریتا در سال ۱۸۸۹ توسط آشپز معروف ناپلئونی، رافائل اسپوسیتو، برای استقبال از ملکه مارگاریتا در ناپل درست شد و به‌عنوان نمادی از رنگ‌های پرچم ایتالیا شناخته می‌شود. پیتزا مارگاریتا دارای ته پنیر موزارلا، سس گوجه‌فرنگی تازه و برگ ریحان است. این سه عنصر اصلی درست‌کردن طعم منحصربه‌فرد پیتزا مارگاریتا هستند. ته پنیر موزارلا با پنیر گواتمالا، سس گوجه‌فرنگی تازه با ترکیبی از گوجه‌فرنگی، روغن‌زیتون و ادویه‌ها و برگ ریحان تازه ازجمله عناصر اصلی است که به این پیتزا طعم و ظاهر استثنایی می ‌بخشند. پیتزا مارگاریتا نمادی از آشپزی ایتالیایی است و به‌عنوان یک غذای محبوب در سراسر دنیا شناخته می‌شود. طعم بی‌نظیر و ترکیب رنگ‌های زیبا در این پیتزا، آن را به یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به غذاهای ایتالیایی تبدیل کرده است. با ترکیب مناسب ته پنیر موزارلا که بعد از پختن ذوب و کشیده می‌شود، سس گوجه‌فرنگی تازه و عطر ریحان، پیتزا مارگاریتا یک تجربه لذیذ و شیرین را برای هر عاشق پیتزا به ارمغان می‌آورد.

پیتزا ناپولی

پیتزا ناپولی یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع پیتزاها در ایتالیا است و از ناحیه ناپولی، شهری در جنوب ایتالیا، به وجود آمده است. این نوع پیتزا بر اساس روش‌های سنتی ناپولی تهیه می‌شود و توسط اتحادیه پیتزای ناپولی گواهی می‌شود. پیتزا ناپولی دارای ته نازک و لطیفی است که به طور خاص با فرایند تهیه خمیر آن و همچنین طرز پخت در فر بزرگ و سریع شناخته می‌شود. این پیتزا عموماً با تنوع کمی از تاپینگ‌ها سرو می‌شود و دو تاپینگ اصلی آن شامل سس گوجه‌فرنگی و تهیه شده از گوجه‌فرنگی تازه، پنیر موزارلا، روغن‌زیتون، سیر و برگ ریحان است. پیتزا ناپولی به‌عنوان یک نماد فرهنگی و غذایی در ایتالیا و جهان شناخته شده است. طعم لطیف و نازک خمیر، سادگی تاپینگ‌ها و مصرف مواد اولیه تازه و کیفیت بالا، آن را به یک پیتزای اصیل و خوشمزه تبدیل می‌کند. پیتزا ناپولی را می‌توان در رستوران‌ها و فست‌فودهای ایتالیایی سراسر دنیا یافت و تجربه کرد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 58
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 261
  • بازدید ماه : 943
  • بازدید سال : 1959
  • بازدید کلی : 1959
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی